TUSAGA-AKTİF SİSTEMİ KULLANICI İŞLEMLERİ
SIKÇA SORULAN SORULAR


Türkiye Ulusal Sabit GNSS Ağı-Aktif (TUSAGA-Aktif) Sistemi kullanıcı işlemleri, kullanıcı bilgilendirmeleri, sistem ürünleri satışı, kullanıcı takibi ve sorgulama işlemleri ile ilgili süreçler; kullanıcılar tarafından TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı ile üzerinden otomatik olarak yürütülmektedir.

TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı 01.01.2019 tarihinden itibaren www.tusaga-aktif.gov.tr internet adresi üzerinden kullanıcılara hizmet vermektedir.

TUSAGA-Aktif Sistemine kayıt olarak sistem ürünlerinden faydalanmak isteyen kullanıcıların, öncelikli olarak kullanıcı işlemlerinin otomatik olarak yürütüldüğü TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına kayıt olması zorunludur.

Kullanıcılar TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı üzerinden; profil bilgilerini güncelleme, Global Navigation Satellite System (GNSS) alıcısı ekleme, GNSS alıcılarına ait TUSAGA-Aktif Sistemine giriş kullanıcı adı ve şifresi alma, GNSS alıcılarına ait kullanıcı adı ve şifreleri ile kullanım geçerlilik sürelerini görüntüleme, kullanım süreleri biten GNSS alıcıları için ödemelerini yaparak kullanım sürelerini uzatma, geçmişe dönük sipariş bilgilerini görüntüleme, GNSS alıcılarının TUSAGA-Aktif Sistemi üzerinden çalışmalarını gerçek zamanlı ve geriye dönük takip edebilme ve performanslarını görüntüleyerek çalışma raporlarını alabilme ve TUSAGA-Aktif Sabit GNSS İstasyonlarına ait 1 saniye ve 30 saniye zaman aralıklı RINEX verilerini alabilme gibi kullanıcı işlemlerini otomatik olarak yerine getirebilmektedir.

Kullanıcılar, TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına; ana sayfada “Üye Ol” başlığı altındaki sekmeden işlem adımlarını izleyerek, istenen bilgileri doğru ve eksiksiz doldurarak, belirledikleri elektronik posta (e-posta) adresleri ve şifreleri ile üye olabilmektedir. Üyelik işlemleri hakkında detaylı bilgi ana sayfadaki “Nasıl Üye Olunur?” başlığı altında verilmiştir.

Üyelik esnasında kullanıcıların bilgilerini doğru ve eksiksiz girmesi ile girilen bilgilerini güncel tutması çok önemlidir. Web portalı üzerinden yürütülen; firma yetkilisinin belirlenmesi, gerektiğinde sistem yetkilileri tarafından kullanıcıya ulaşılarak iletişim sağlanması, toplu mesajlar (SMS) ile yapılan bilgilendirmelerin kullanıcılara ulaşması, alınan sistem ürünleri karşılığında fatura düzenlenmesi ve düzenlenen faturanın kullanıcı adresine gönderilmesi işlemleri başta olmak üzere birçok kullanıcı işlemleri bu bilgiler doğrultusunda yürütülmektedir.

TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı ana sayfasında “? (Yardım)” menüsü üzerinden yazılı doküman veya videolu anlatım ile web portalının kullanımı hakkında yardım alınabilmektedir.

Kullanıcılar tarafından otomatik olarak yürütülen kullanıcı işlemlerinin yerine getirildiği TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına giriş aşamasında ve kullanıcılar ile kurulacak iletişim modelinde e-posta adresleri kullanılacağından, e-posta adresinizin ilk kayıt esnasında sisteme doğru girilmesi önem arz etmektedir.

TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına giriş e-posta adresinin değişikliği için, 444 46 77 (GNSS) TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Destek Hattı ile irtibata geçilmelidir. Güvenlik sorularının cevaplanması ile birlikte sistem yöneticisi tarafından kullanıcıların e-posta adresi değiştirilecek ve değiştirilen e-posta adresine gönderilecek şifre oluşturma linki ile kullanıcılar yeni şifrelerini oluşturulabileceklerdir.

TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına giriş şifresinin değişikliği için, web portalı sayfanızda sağ üst köşede bulunan görseli altından “Şifremi Değiştir” sekmesi ile kullanıcılar şifrelerini değiştirebileceklerdir.

TUSAGA-Aktif Sistemine kayıtlı bulunan kamu/özel kurum ve kuruluşlarının yetkili kullanıcı değişikliği talebi, ilgili kurum/kuruluş tarafından resmi yazı ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Harita Dairesi Başkanlığı’na bildirilmelidir. Bahse konu yazı ile yetkili personel değişikliği talebi, yeni yetkilendirilen kişinin irtibat bilgileri ve önceki personelin yetkisinin devam edip etmeyeceği hususu bildirilmeli ayrıca yazı ekinde yeni belirlenmiş yetkili tarafından imzalanmış TUSAGA-Aktif Kullanıcı Sözleşmesi gönderilmelidir.

TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına kayıt işlemini gerçekleştiren kullanıcılar; TUSAGA-Aktif Sistemi kapsamında kullanacağı GNSS alıcılarını, “Alıcılar” sekmesinde bulunan “Yeni Alıcı” sekmesini tıklayarak ve istenilen bilgileri girerek ekleyecektir.

Kullanıcılar web portalına kayıt olup GNSS alıcılarını ekledikten sonra, TUSAGA-Aktif Sisteminde kullanacağı GNSS alıcıları için; “Yeni Sipariş” sekmesinden kullanacağı zaman dilimine (Aylık veya Yıllık) göre siparişini ve ödemesini tamamlayarak kullanıcı adı ve şifrelerini edinebilirler.

TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına giriş yaparak, “Alıcılar” sekmesi içerisinde; adınıza tanımlanmış olan GNSS alıcılarına ait TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcı adı ve şifreleriniz ile kullanım sürelerini görüntüleyebilirsiniz.

Kullanıcılar TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalına giriş yaparak, adlarına tanımlanmış olan GNSS alıcılarının gerçek zamanlı kullanımı ile geçmişe dönük kullanım durum raporlarını “Iscope” sekmesi üzerinden takip edebilmektedirler.

Kullanıcılar adlarına tanımlanmış olan GNSS alıcılarının canlı kullanımlarını “Iscope” sekmesinde gerçek zamanlı görebiliyorken, geçmişe dönük kullanımlarını “Iscope” sekmesi altında açılan “Geçmiş Alıcı Konumları” sekmesinden görebilmektedirler.

GNSS alıcılarının geçmişe dönük sorgulamaları sistem performansını düşürmemek amacıyla saat 15.00’dan sorgulanabilmektedir.

TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcılarının Gerçek Zamanlı Ağ Düzeltme (RTK ve DGPS) ürünlerini kullanmaları için tanımlanmış olan kullanıcı adları değişmemektedir.

TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcılarının Gerçek Zamanlı Ağ Düzeltme (RTK ve DGPS) ürünlerini kullanmaları için tanımlanmış olan şifreleri için değişiklik taleplerini 444 46 77 (GNSS) TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Destek Hattına bildirmeleri gerekmektedir. Sistem yöneticileri tarafından şifre değişiklik talebi değerlendirilerek sonucundan bilgi vermek üzere kullanıcı ile irtibata geçilecektir.

TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcılarının Gerçek Zamanlı Ağ-RTK Düzeltme (RTK ve DGPS) verilerini internet üzerinden almak amacıyla kullandıkları Data SIM Kartları numaralarını TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı üzerinden “Alıcılar” – “İşlemler” – “Düzenle” komutlarını yerine getirerek değiştirilebilmektedir. Data hattı numaralarında yapılacak değişiklikler kullanıcılara ek bir maliyet getirmemektedir.

Hayır. TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı üzerinden siparişler ve ödemeler sonucunda gerçekleştirilen süre uzatımı işlemleri sonucunda kullanıcı adı ve şifresi değişmez.

TUSAGA-Aktif Sistemi’nden coğrafi konum bilgisine ihtiyaç duyan tüm meslek disiplinleri faydalanabilmektedir.

Kullanıcılar ilk kayıt esnasında; Lisanslı Harita Kadastro Bürosu (LİHKAB), Üniversite, Kamu Kurumu, Belediye, Özel Sektör (Şahıs) ve Özel Sektör (LTD/AŞ) sektörlerinden birini seçerek sektörel bazda Kullanıcı adlarını belirlemektedirler.

TUSAGA-Aktif Sistemi’ne ilk kayıt esnasında, kullanıcıların web portalında sunulan sadece “TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Sözleşmesi”ni doldurarak bir defaya mahsus olmak üzere TKGM Harita Dairesi Başkanlığı’na göndermesi yeterlidir.

Sözleşme kullanıcılar tarafından 2 (iki) nüsha olarak doldurulur, her bir sayfası paraflanır ve son sayfası kaşelenerek imzalanır. İmzalanan sözleşme TKGM Harita Dairesi Başkanlığı Turan Güneş Bulvarı 648. Cad. No:53/E 06550 Oran Sitesi/Çankaya/ANKARA adresine gönderilir. 2 (iki) nüsha halinde gönderilen sözleşmeler TKGM yetkililerince de imzalanarak, tek nüshası kullanıcıların adreslerine gönderilir. Tek nüsha halinde gönderilen sözleşmeler TKGM yetkililerince de imzalanarak kullanıcı dosyasında arşivlenir, tekrar kullanıcıya gönderilmez.

Sisteme kayıt başvuruları bireysel olarak değil kamu kurum ve kuruluşları adına yapılıyor ise kamu kurum ve kuruluşundan alınmış yetki belgesi de Sözleşme ekinde TKGM’ye gönderilir.

UYARI: “TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Sözleşmesi” 15 (onbeş) gün içerisinde TKGM Harita Dairesi Başkanlığı’na gönderilmeyen kullanıcıların kaydı sözleşme ulaşıncaya kadar dondurulacaktır.

Hayır. TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Sözleşmesi; sadece bir kez sisteme ilk kayıt esnasında kullanıcılar tarafından doldurarak TKGM Harita Dairesi Başkanlığı’na gönderilecektir.

Kullanıcılar tarafından web portalı üzerinden gerçekleştirilecek olan data hattı numarası değiştirme, GNSS alıcısı ekleme/değiştirme, RTK hizmet süresi uzatımı, sistem ürünlerinden yararlanma, sistem ürünü siparişi verme vb. kullanıcı işlemleri için ayrıca sözleşme doldurulmasına ve TKGM’ye gönderilmesine gerek yoktur.

TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcılarının ilk kayıt esnasında istenilen TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Sözleşmesi dışında herhangi bir evrak göndermelerine gerek yoktur.

TUSAGA-Aktif Sistemi ile kullanıcılara, arazide gerçek zamanlı ölçü esnasında kullanılan Ağ-RTK Düzeltme verileri ile Sabit GNSS İstasyonlarına ait RINEX veriler sunulmaktadır.

Sunulan ürünlerin içeriği ile ilgili bilgiler, TUSAGA-Aktif Sistemi Teknik Konularına ilişkin Sıkça Sorulan Sorular bölümünde verilmiştir.

TUSAGA-Aktif Sisteminin işletilmesi ile ilgili giderlerin (iletişim, donanım ve yazılım güncelleme vb.) karşılanması amacıyla, sistem kapsamındaki Gerçek Zamanlı Düzeltme Verisi (RTK ya da DGPS) ve 1 saniyelik Rinex veri ürünleri kullanıcılara bedeli karşılığında sunulmaktadır.

TUSAGA-Aktif Sistemi kapsamında kullanıcılara sunulan ürünlerin bedelleri, TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulu önerileri doğrultusunda, Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Planlama Komisyonu (BHİKPK) tarafından her yıl belirlenmekte ve ilan edilmektedir.

15 Haziran 2011 tarihinde belirlenen ve günümüze kadar artırılmadan devam eden sistem ürün bedelleri aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.

VERİ TÜRÜ ÜCRETLER (KDV DAHİL)
30sn Rinex 0,00 TL
Cihaz Abonelik 150,00 TL
RTK (1 Ay) 100,00 TL
RTK (2 Ay) 200,00 TL
RTK (3 Ay) 300,00 TL
RTK (4 Ay) 400,00 TL
RTK (5 Ay) 500,00 TL
RTK (6 Ay) 600,00 TL
RTK (1 Yıl) 750,00 TL
RTK (2 Yıl) 1500,00 TL
RTK (3 Yıl) 2250,00 TL
RTK (4 Yıl) 3000,00 TL
RTK (5 Yıl) 3750,00 TL
DGPS (1 Ay) 50,00 TL
DGPS (2 Ay) 100,00 TL
DGPS (3 Ay) 150,00 TL
DGPS (4 Ay) 200,00 TL
DGPS (5 Ay) 250,00 TL
DGPS (6 Ay) 300,00 TL
DGPS (1 Yıl) 375,00 TL
DGPS (2 Yıl) 750,00 TL
DGPS (3 Yıl) 1125,00 TL
DGPS (4 Yıl) 1500,00 TL
DGPS (5 Yıl) 1875,00 TL
1sn Rinex 0,50 TL



1 saniyelik statik veri kullanımında Kamu kurum ve kuruluşları ile Üniversitelere, ilgili kurum üst yöneticisi tarafından imzalı resmi yazı ile başvurulması halinde %75 indirim uygulanacaktır.

TUSAGA-Aktif Ağ-RTK hizmetinin eğitim kurumlarınca eğitim alanlarında ücretsiz kullanımlarına imkan sağlamak amacıyla; Üniversiteler ve Meslek Liselerinin talep etmesi ve eğitim alanları konum bilgileri ile irtibat personeli bilgilerini resmi yazı ile TKGM Harita Dairesi Başkanlığına bildirmesi halinde, talep eden eğitim kurumlarına sadece eğitim alanlarında geçerli olmak üzere ücretsiz RTK kullanımının sağlanmasına TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulunun 19.10.2017 tarihli 38 nolu toplantısında karar verilmiş ve TKGM’nin 05/03/2018 tarihli ve 2411368 sayılı yazısı ile eğitim kurumlarına duyurulmuştur.

TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri için yapılan ödemelerde KDV dahildir.

Damga Vergisi Kanunu gereğince, kamu kurumları birbirleri ile yaptıkları alışverişlerde damga vergisinden muaf değildirler. TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri için, kamu kurumları tarafından yapılan ödemelerde Damga Vergisi dahil değildir.

Kullanıcılar tarafından kendi hesaplarına tanımlanan her bir Global Navigation Satellite System (GNSS) alıcısı için verilen ilk siparişte, TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Sözleşmesi 29’ncu maddesi gereğince; bir defaya mahsus olmak üzere Giriş Kayıt Bedeli alınmaktadır.

TUSAGA-Aktif Sistemi web portalına kayıtlı olan kullanıcılar, kullanıcı adları olan e-posta adresi ve şifreleri ile giriş yaparak, sistem kapsamında bedeli karşılığında sunulan Gerçek Zamanlı Düzeltme Verisi (RTK ya da DGPS) veya 1 sn. Rinex veri talepleri ürünleri için “Yeni Sipariş” sekmesinden siparişlerini oluşturabilirler.

Kullanıcılara bedeli karşılığında sunulan ürünlerin siparişi esnasında; kullanıcılar tarafından “TUSAGA-Aktif Sistemi Ürün ve Hizmetleri Ön Bilgilendirme Formu” ile “TUSAGA-Aktif Sistemi Ürün ve Hizmetleri Mesafeli Satış Sözleşmesi” doldurulacaktır. Bahse konu form ve sözleşme sadece web ortamında doldurulacak ve çıktı alınarak gönderilmeyecektir.

TUSAGA-Aktif Sistemi özel sektör kullanıcıları; TUSAGA-Aktif Sistemi ürünlerine ilişkin ödemelerini, 01.06.2013 tarihinden itibaren, TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulunun 30.04.2013 tarihli ve 15 nolu toplantısında alınan karar gereğince sadece kredi kartı ile yapabilmektedir.

TUSAGA-Aktif Sistemi ürünlerine ilişkin ödemeler, özel sektör kullanıcıları için “Kredi Kartı İle Öde”, kurumlar için “Havale İle Öde” seçenekleri ile yapılmaktadır.

Üniversite, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Belediye Başkanlıklarına ait TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcıları; ödemelerini TKGM Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü’nün T.C. Ziraat Bankası TR44 0001 0017 4507 0385 5052 20 IBAN nolu hesabına yapacak ve Banka Ödeme Belgelerini (JPEG veya PDF formatında) siparişlerine yükleyecektir.

Zaman aşımı problemi yaşanıyor olabilir. TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı oturumunuzu kapatıp tekrar açmayı deneyiniz.
Siparişler sayfasında bulunan en son siparişinizi silip, oturumunuzu kapatıp açarak tekrar siparişinizi oluşturunuz.
Siparişler sayfasında aynı anda birden farklı tür de ürün siparişiniz var ise tek tür ürün seçerek siparişinizi veriniz.
Ödeme yaptığınız bankanız ile ilgili sıkıntı yaşıyor olabilirsiniz, bankanızla irtibata geçiniz.
Siparişleriniz ve ödemeleriniz ile ilgili tereddüt yaşamanız halinde; destek@tusaga-aktif.gov.tr e-posta adresine kredi kartınızın son 4 rakamını ve ödeme tarihinizi bildiren bir e-posta gönderiniz ve 444 4677 kullanıcı destek hattı ile irtibata geçiniz.

Zaman aşımı problemi yaşanıyor olabilir. TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı oturumunuzu kapatıp tekrar açmayı deneyiniz.
Siparişler sayfasında bulunan en son siparişinizi silip, oturumunuzu kapatıp açarak tekrar siparişinizi oluşturunuz.
Siparişler sayfasında aynı anda birden farklı tür de ürün siparişiniz var ise tek tür ürün seçerek siparişinizi veriniz.
Yüklemek istediğiniz dekont belgesinin uzantısını ve formatını kontrol ediniz.
Siparişleriniz ve ödemeleriniz ile ilgili tereddüt yaşamanız halinde; 444 46 77 kullanıcı destek hattı ile irtibata geçiniz.

TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri kapsamında sehven yapılan ödemeler için kullanıcılar, TKGM DÖSİM’e sehven yapılan ödemeye ilişkin Banka Ödeme Belgelerinin de sunulduğu resmi bir yazı/dilekçe ile başvuru yapmalıdır. Başvurunun TKGM Harita Dairesi Başkanlığı ve TKGM DÖSİM’ce değerlendirilmesine müteakip sonucundan kullanıcıya bilgilendirme yapılacaktır.

TKGM Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü (DÖSİM); TUSAGA-Aktif Sistemi kapsamında kullanıcılara bedeli karşılığında sunulan ürünler için, TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Sözleşmesinin 24’üncü maddesi gereğince fatura düzenlemektedir.

TKGM DÖSİM; yapılan ödemelere ilişkin fatura belgelerini sipariş sırasına göre düzenler ve kullanıcıların posta adreslerine gönderir.

TKGM DÖSİM; yapılan ödemelere ilişkin fatura belgelerinin düzenlenmesi ve kullanıcılara gönderilmesi esnasında, kullanıcıların TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalında bildirdikleri Vergi Dairesi, Vergi Numarası ve Adres Bilgisi bilgilerini kullanmaktadır.

TKGM DÖSİM; az miktarda yapılan ödemeler için hemen fatura kesmez, kullanıcıların daha sonra yapacağı ödemeleri ile birlikte hepsi için topluca fatura belgesi düzenleyerek gönderir.

TUSAGA-Aktif Sistemi ürünleri için yapılan ödemelere ilişkin düzenlenecek veya düzenlenmiş fatura belgeleri için; 444 46 77 kullanıcı destek hattı “3” nolu Fatura Birimi ile irtibata geçebilir veya fatura@tusaga-aktif.gov.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

TUSAGA-Aktif Sistemi kapsamında kullanıcılara yapılan toplu SMS bildirimleri, kullanıcıların TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalı "Profilim” menüsü altındaki iletişim bilgileri üzerinden yapılmaktadır. Profilinizdeki iletişim bilgilerinizin güncel olduğundan emin olunuz.

Özel sektör kullanıcıları TUSAGA-Aktif Sistemi Web portalı üzerinden kredi kartı ile ödeme yaptıkları andan itibaren, siparişlerinde seçtikleri zaman diliminden başlayacak şekilde TUSAGA-Aktif Sistemi ile Ağ-RTK/DGPS düzeltme verisi alarak gerçek zamanlı ölçü yapabileceklerdir.

Üniversite, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Belediye Başkanlıklarına ait TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcıları; TUSAGA-Aktif Sistemi Web portalı üzerinden dekont belgelerini yükleyerek siparişini doğru ve eksiksiz olarak tamamlamasını takiben, TUSAGA-Aktif Sistem yöneticileri tarafından onaylanması ile birlikte, siparişlerinde seçtikleri zaman diliminden başlayacak şekilde TUSAGA-Aktif Sistemi ile Ağ-RTK/DGPS düzeltme verisi alarak gerçek zamanlı ölçü yapabileceklerdir.

Özel sektör kullanıcıları TUSAGA-Aktif Sistemi Web portalı üzerinden kredi kartı ile ödeme yaptıkları andan itibaren, TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalında “1 sn Rinex İndir” sekmesinden istedikleri zaman verilerini indirebilecektir.

Üniversite, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Belediye Başkanlıklarına ait TUSAGA-Aktif Sistemi kullanıcıları; TUSAGA-Aktif Sistemi Web portalı üzerinden dekont belgelerini yükleyerek siparişini doğru ve eksiksiz olarak tamamlamasını takiben, TUSAGA-Aktif Sistem yöneticileri tarafından onaylanması ile birlikte, TUSAGA-Aktif Sistemi Web Portalında “1 sn Rinex İndir” sekmesinden istedikleri zaman verilerini indirebilecektir.

TUSAGA-Aktif Sabit GNSS İstasyonlarına ait 1 saniyelik RINEX veriler; TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulu kararı ( 23.5.2011 tarihli ve 6 nolu toplantı) gereğince geriye dönük son 3 aylık periyotta tutulmaktadır. Kullanıcıların 1 saniye RINEX veri taleplerinde bu hususu göz önünde bulundurmaları gerekmektedir.

TUSAGA-Aktif sistemi Sabit GNSS İstasyonlarına ilişkin 30 saniye aralıklı RINEX veriler, TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulunun 11.03.2014 tarihli ve 17 nolu toplantısında alınan karar gereğince sistem kullanıcılarına web portalı üzerinden ücretsiz olarak sunulmaktadır.

TUSAGA-Aktif Web Portalı hesabına en az bir adet GNSS alıcısı tanımlamış ve bir defa sipariş vererek kullanıcı adı ve şifresini almış (Giriş Kayıt Bedelini ödemiş) kullanıcılar, herhangi bir işlem yapmaksızın web portalı üzerinden “30 sn RINEX İndir” sekmesi ile talep ettikleri verilerini indirebilmektedir.

TUSAGA-Aktif Web Portalı hesabına en az bir adet GNSS alıcısı tanımlamamış, dolayısıyla “Giriş Kayıt Bedelini” ödememiş ve sadece 30 saniye RINEX verilerini indirmek amacında olan kullanıcıların, bir defaya mahsus olmak üzere TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Destek Hattı olan 444 46 77 (GNSS) üzerinden iletişime geçmeleri gerekmektedir.

TUSAGA-Aktif Sistemi ile Ağ-RTK/DGPS düzeltme verisi alarak gerçek zamanlı ölçü yapmak amacıyla, her bir GNSS alıcısı için alınan kullanıcı adı ve şifrelerinin kullanım sürelerinde dondurma veya ara verme yapılamaz.

Her bir GNSS alıcısı için alınan kullanıcı adı ve şifrelerinin kullanım süreleri bittiğinde kullanıcı adı ve şifreler pasif duruma geçer ve süresiz olarak bekler. RTK ürün siparişi verilerek ödemenin yapılması ile birlikte kullanıcı adı ve şifreler tekrar aktif duruma geçecektir.

TUSAGA-Aktif Sistemi Kullanıcı Destek Biriminin iletişim bilgileri;

Kullanıcı Destek Hattı Numarası:

444 46 77 (GNSS) (1-Kullanıcı İşlemleri, 2-Teknik İşlemler, 3-Fatura İşlemleri)

Elektronik Posta adresi:

destek@tusaga-aktif.gov.tr

Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü (TKGM DÖSİM)

Adresi: Turan Güneş Bulvarı 648. Cad. No:53/E 06550 Oran Sitesi/Çankaya/ANKARA
Vergi Dairesi: Seğmenler Vergi Dairesi
Vergi Numarası: 8230322936

Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü Harita Dairesi Başkanlığı
Adresi: Turan Güneş Bulvarı 648. Cad. No:53/E 06550 Oran Sitesi/Çankaya/ANKARA